Repülőgép-szimulátorral felszerelt oktatóközpont lesz a Budapest Airporton

/ 2013.04.25., csütörtök 15:31 /

A tervek szerint május elején adják át a Wizz Air Magyarország oktatási központjának a holland Flight Simulation Company-val (FSC) együttműködésben épülő Airbus-320-as szimulátorát Budapest Airport Zrt. épületében, ahol korábban a Malév szimulátora működött – közölte a Budapest Airport az MTI-vel csütörtökön.

A közlemény szerint a repülőgép-szimulátorok üzemeltetésére szakosodott FSC berendezésének segítségével a Wizz Air saját budapesti központjának tőszomszédságában működtetheti majd személyzeti oktató központját. A Wizz Air több mint negyven A-320-ast üzemeltet.

A szimulátort üzemeltető FSC a Budapest Airporttal tízéves bérleti szerződést kötött az épületre.

A repülőgép szimulátor a pilóták adott géptípusra szóló repülési engedélyének (szakszolgálati engedély) kiadásához és a rendszeres hatósági ellenőrző vizsgák megújításához szükséges.

A berendezés egy működő pilótafülke, amely valósághű pilótaoktató programok végrehajtására szolgál. A szimulátor a légiutas-kísérők oktatására is alkalmas, miután az FSC különféle fedélzeti biztonsági berendezéseket is telepített bele.

Rosta

Rosta legközelebb hétfőn 8 órától.

Riadó – magyar folyami hadihajók a láthatáron!

Lélekben mindannyian sorhajókapitányok vagyunk – ezzel a benyomással tettem le Margitay-Becht András könyvét, aki nemcsak a Lajta monitor életét és újjáépítését, de a magyar folyami hadihajózás történetét is megírta nemrég megjelent impozáns kötetében.

A pannóniai Marcus Zuckerbergusra várva

Marcus Zuckerbergus – nemrég ezzel a szójátékkal és a római császárokat imitálva hozta címlapján a The Economist a Facebook alapítóját. Mindössze 12 esztendő kellett ahhoz, hogy a Harvard kollégiumi szobájában alapított startup mára a világ hatodik legértékesebb cégévé váljon – birodalommá, 1,5 milliárd felhasználóval.

Bosszú az online bulvár ellen

A digitális kor első nagy leszámolása az online bulvárral szenvedélyes indulatokat váltott ki Amerikában. Az ügy szálai Magyarországig vezetnek.

Mint a Kossuth téri számháború 2002-ben – A Milla-tüntetéseket is újrajátsszák Varsóban

Hányan is voltak a varsói ellenzéki tüntetésen a hónap elején? A rendőrség szerint alig több mint 30 ezren, Hanna Gronkiewicz-Waltz, varsói főpolgármester szerint – aki a most ellenzéki Polgári Platform (PO) vezetőségi tagja – „negyedmillióan voltunk”. Ahogy lenni szokott, ez a feltupírozott adat ment ki a nemzetközi közvélemény számára, ezt kürtölték szét a külföldi újságírók. Pedig a Piłsudski téren legfeljebb 120 ezer ember fér el. A valóságban 70-90 ezer tüntető lehetett ott.

Milyen lesz az első világháborús emlékmű?

Megvan az első világháborús emlékműre kiírt ötletpályázat eredménye, de a zsűritagok véleménye megoszlik abban, hogy megszületett-e az a terv, amelynek alapján érdemes volna megvalósítani az alkotást. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Konzervatív figyelmeztetés: saját ideológiája veszélyezteti a Fideszt

A posztkommunista elit ledarálásának csak akkor volt értelme, ha a helyükbe lépő újakat a teljesítményük, nem pedig a politika jelöli ki – mondja Mike Károly. A közgazdász szerint tévedés, hogy minél több gazdag embertől lesz virágzó az ország, vagyis hiába hizlalunk állami segédlettel nemzeti nagytőkéseket. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.