Gazdaság

Repülőgép-szimulátorral felszerelt oktatóközpont lesz a Budapest Airporton

/ 2013.04.25., csütörtök 15:31 /

A tervek szerint május elején adják át a Wizz Air Magyarország oktatási központjának a holland Flight Simulation Company-val (FSC) együttműködésben épülő Airbus-320-as szimulátorát Budapest Airport Zrt. épületében, ahol korábban a Malév szimulátora működött – közölte a Budapest Airport az MTI-vel csütörtökön.

A közlemény szerint a repülőgép-szimulátorok üzemeltetésére szakosodott FSC berendezésének segítségével a Wizz Air saját budapesti központjának tőszomszédságában működtetheti majd személyzeti oktató központját. A Wizz Air több mint negyven A-320-ast üzemeltet.

A szimulátort üzemeltető FSC a Budapest Airporttal tízéves bérleti szerződést kötött az épületre.

A repülőgép szimulátor a pilóták adott géptípusra szóló repülési engedélyének (szakszolgálati engedély) kiadásához és a rendszeres hatósági ellenőrző vizsgák megújításához szükséges.

A berendezés egy működő pilótafülke, amely valósághű pilótaoktató programok végrehajtására szolgál. A szimulátor a légiutas-kísérők oktatására is alkalmas, miután az FSC különféle fedélzeti biztonsági berendezéseket is telepített bele.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ez most már Lázár–Tiborcz-ügy

Minél több részlet derül ki, annál érthetőbb, miért próbálta eldugni a kormány az Elios csalásgyanús közvilágítás-korszerűsítési beruházásairól szóló OLAF-jelentést.

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.