valasz.hu/uzlet/az-aldi-raktarosa-majd-ketannyit-keres-mint-egy-egyetemi-tanarseged-124388

http://valasz.hu/uzlet/az-aldi-raktarosa-majd-ketannyit-keres-mint-egy-egyetemi-tanarseged-124388

Gazdaság

A kamionok szállították a lízing-bővülést

/ 2017.02.14., kedd 10:49 /

A terveknél gyorsabban bővült a hazai lízingpiac - már a lakossági autóvásárlásoknál is újra keresik ezt a fajta finanszírozást.

A piac 5 százalékos várakozásaival szemben 9 százalékkal, 518 milliárd forintra nőtt a lízingpiaci kihelyezés – mondta el Tenkse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Tóth Zoltán főtitkár szerint a magyar piacon továbbra is a leghangsúlyosabb a gépjármű-finanszírozás, aránya meghaladja a 70 százalékot, ez az arány az EU piacain kétharmad alatt van. Szembetűnő, hogy a számítástechnikai eszközök aránya a magyar piacon szinte nincs is jelen, miközben az EU-piacain az üzletek 7 százalékát hozza.

A gépjármű-értékesítésben jelenleg a tehergépjármű-piac hasít a legjobban. A nehézgépjárművek piacán 19 százalékkal, 133,4 milliárd forintról 158,3 milliárd forintra emelkedett az új lízingkihelyezés. A finanszírozásban kiemeélt szerepe volt a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramjának (NHP) – az ügyletek közel 20 százalékát finanszírozták ebben a szegmensben, ami a teljes lízingre költött NHP-keret 22 százalékát tette ki. De itt költötték el a lízingpiacra jutó eximbankos hitelek 65 százalékát is. A lakossági gépjármű-finanszírozás 9 százalékkal emelkedett az elmúlt év során – a társaságok 145,2 milliárd forint kihelyezést hajtottak végre. A lízingpiac még lassan lép az új autó értékesítéshez képest – hiszen a személygépjárművek piacán 24 százalékos volt a növekedés. Flottafinanszírozásban 16 százalékot nőtt a piac – a növekedést annak fényében kell értékelni, hogy ez a szegmens volt az egyetelen, amely különösebb megrázkodtatás nélkül élte túl a gazdasági válságot. Ennek fényében komoly eredménby a 70 milliárd forintot meghaladó kihelyezés.

Az eszközök terén ugyanakkor az elmaradó EU-támogatások miatt visszaeső beruházási hajlandóság a lízingpiacon is nyomnott hagyott. A mezőgazdasági gépek terén is helyben járás volt megfigyelhető, ugyanakkor – vélhetően épp az EU-támogatások elmaradásának – 21 százalékról 42 százalékra nőtt a finanszírozási arány, azaz a cégek a korábbi 20 százalék helyett immár a gépek értékének 40 százalékát finanszírozták meg a lízingtársaságokkal. Miután útépítési projektek sem nagyon voltak, így az építőgépek piaca is visszaszorult.

Az idei tervekben a lízingpiac továbbra is óvatos – Tóth Zoltán szerint a piaci szereplők 5 százalék körüli emelkedéssel számolnak, aminek motorja a gépjármű-finanszírozási piac lesz, ahol akár 7-10 százalékos bővülést várnak a cégek. A főtitkár elmondta: az NHP-kifutásával a kishaszon-gépjárművek piacán visszaesést várnak, ezt ellensúlyozhatja a lakossági vásárlások emelkedése, illetve a flottafinanszírozás emelkedése. Az persze nagy kérdés, hogy a lakossági autóvásárlásoknál meddig tart még a nyugatról behozott használt autók dömpingje...

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

„Néha az én fejemben is megfordul, hogy végleg haza kellene költözni”

Véletlenül épp a nagyapa, Molnár Ferenc fényképe alatt ülünk le a Centrál kávéházban, hogy az édesapáról, Sárközi Györgyről szóló új könyvéről és írói terveiről beszélgessünk a Londonban élő Sárközi Mátyással. Nagyinterjú a csütörtöki Heti Válaszban a nyolcvanéves íróval, lapunk állandó szerzőjével.

Ezért nem fogad el állami pénzt a magyar magánszínház alapítója

A magyar színházi élet megkerülhetetlen szereplője lett az idén tízéves Orlai Produkciós Iroda. Ahogy a csütörtöki Heti Válaszból kiderül, Orlai Tibor a színházi világ csapkodó villámai között megy előre, s az általános panaszkodás közepette még a pénzt is előteremti.