valasz.hu/vilag/igy-szerzett-kormanyok-feletti-befolyast-soros-gyorgy-104674

http://valasz.hu/vilag/igy-szerzett-kormanyok-feletti-befolyast-soros-gyorgy-104674

Lidl-botrány: a legrosszabb rémálmok válnak valóra Európa önfeladásáról

/ 2017.09.05., kedd 19:00 /

Leretusálta a keresztet a görög termékek csomagolásáról az áruházlánc. Ez pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációja, amiben a multi cinkos szerepet vállal.

Egész Európában áll a bál a Lidl legújabb, görög témájú reklámkampánya miatt, miután kiderült, az Eridanous márkájú termékek – úgyis mint gíroszhús, muszaka, olívaolaj, spenótos rágcsálnivaló és baklava – csomagolásáról, valamint a termékek hirdetéseiről az áruházlánc digitálisan leretusáltatta a keresztet.

A csomagoláshoz a Lidl egy tipikus görög képet használt fel: a kék kupolás Anasztaszisz-templomot Szantorin szigetén. Nincs is ennél jellemzőbben görög motívum a világon: türkizkék tenger, a sziklához tapadó, hófehér házak, kék kupolák. Mindenkinek, aki valaha nyaralt Görögországban, vagy akár csak álmodott róla, beindítja a nyálelválasztását, és azonnal leemeli a polcról az Eridanous saját márkás gíroszhúst.

Ilyen volt...

Ilyen volt...

 

...ilyen lett.

...ilyen lett.

Csakhogy ezt a kék kupolát a szantoriniak nem csak úgy építették bele a vakvilágba, hanem eléggé el nem ítélhető módon a festői kupola alatt egy ortodox templom található, a kupola tetején pedig – oh, borzalom – egy kereszt. A Lidlnél valaki úgy döntött, hogy ez tűrhetetlen, és a keresztet leszedette a grafikussal.

Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak.

„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.

(Frissítés: később megtaláltuk, hogy a Lidl korábban apácákat használt a saját reklámjaiban. Akkor hogy is van ez a vallásos szimbólumok használatával?)

Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva: (1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig? (2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?

Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta:

„Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”

Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. És még rá tudtak tenni egy lapáttal. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba. Később azonban Olomoucban egy papi ruhában tiltakozó vásárlóra egyszerűen rendőrt hívtak.

Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre:

„Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről”, jósolta.

Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?

Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt? Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.

A kereszt leretusálása pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációjának tünete, és ebben az iszlamizációban a nagy német multi cinkos szerepet vállalt. Nyilván vélt anyagi érdekből tette ezt, mert azt gondolja, ha a nagyszámú muszlim vásárló meglátja a keresztet, nem fogja megvenni a joghurtot. Lehet, hogy ez alaptalan félelem, de mégiscsak ez a félelem mozgatja már egy élelmiszeráruház marketingeseit is, amikor egy új reklámkampányt kitalálnak. És ha ez így van, van okunk az aggódásra.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Elhunyt Kányádi Sándor

Életének 90. évében elhunyt Kányádi Sándor. A Kossuth-díjas költő, író, műfordítót szerda hajnalban érte a halál Budapesten - tájékoztatta a család szerdán az MTI-t.

A nő, akit Trump elnök megnyugtat

Közös megoldásra van szükség migrációügyben, Oroszországgal pedig világosan kell beszélni – véli Észtország elnöke. Kersti Kaljulaid a Heti Válasznak azt mondta: nevén kell nevezni, mi folyik Ukrajnában, különben hozzászokunk, és ezt a hibát egyszer már elkövettük.

Íme az internet egyik legsötétebb bugyra

Az internet egyik legsötétebb bugyra a „kényszerű cölibátusban” élő fiatal férfiak radikalizálódott kemény magja. Az alt-right nyelvezetét használó „incel”-fórumok immár tömeggyilkosokat termelnek ki, és a férfiak rendszerszintű kudarca miatt egyre nagyobb az utánpótlásuk.

A konzervativizmus értékrend, nem párthűség

A konzervatív értelmiség most azt kapja jutalmul, amit a baloldali büntetésül kapott – mondja Nyáry Krisztián. A Líra Könyv Zrt. kreatív igazgatói posztját is betöltő sikerszerző úgy látja: épp kihúzzák a szellemi talajt a konzervatívok lába alól.

Így zajlik a nyugdíjrendszer rejtett reformja

Sosem látott mértékben maradnak el a nyugdíjak a keresetek növekedése mögött, és szegényednek el az idősek az aktívakhoz viszonyítva. A rejtett nyugdíjreform furcsasága, hogy mindez az érintettek legnagyobb megelégedésére történik.

Ugyanúgy?

„Ahogy ma az állam már a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül költséghatékony módon kezeli az állami hirdetéseket, ugyanúgy központosítani lehetne a kulturális mecenatúrára fordított pénzeszközöket”, nyilatkozta Szakács Árpád a Figyelőnek. A Médiaworks főszerkesztője a Magyar Időkben indított sorozatával a kulturális mecenatúrát, annak visszásságait vette célba, kritizálva, mi több, támadva a baloldali gondolatok előtt teret nyitó állami intézményvezetőket.